onsdag 7 november 2012

Köksö...

 
 
...Ja våran gamla köksö har ni ju sett flertalet
gånger här på bloggen..
 
Vi har verkligen älskat den, men när Tvrummet vart klart o
vi möblerade om lite så blev detta fina bordet "över"..
Hm, så ett prov till ny köksö fick de bli....
 
 
 
Bordet är gammalt o fyndat hos en
man som har Antikaffär i Danmark men som har sommarhus här i närheten av oss..
Ett besök där i sommras gjorde oss några hundra fattigare kan
jag ju säga..tihi...
Enligt honom kommer bordet från Frankrike från början,men vem vet....


 
 
Mmm....
Nu får det stå här några dagar så att jag kan smälta det,
men det lutar nog åt att det få stå kvar o den gamla får
flytta ut i förrådet ett tag..
 
Men kanske är det lite föööör brunt?!
Vad tycker ni??
 
*
 
OnsdagsKramar Elin

23 kommentarer:

emilias gömmor... sa...

Åh vilket vackert bord och perfekt brunfärg!! Passa ypperligt i ert kök tycker jag!!

Kram Mimmi

Anonym sa...

Fint med det bruna som bryter lite.. hälsningar Annika

Marie sa...

Supersnyggt Elin!!!!

Kram Marie

Ps. Grattis till det fina reportaget i Lantliv!

Anna Stenberg sa...

Väldigt fint med bordet!!! Grattis till ett fint reportage! Kram Anna

hemma hos lilla mej sa...

Väldigt fint med det bruna bordet.Ha en härlig onsdag.Kramar Rita ♥

Rosa i huset i vitt sa...

Helt suveränt ...så fint
kram Rosa

Photo by Maria sa...

Tycker inte det är för brunt.. Hur fint som helst =) Du springer på de mest fantastiska saker.. Din "loppisnäsa" skulle jag behöva nu när jag är ute efter en del saker =)

Kram Mia

Tinas bo sa...

Inte alls för brunt...
Det är bara såååå vackert och passar underbart där!!!

Kram Tina

mysiga heestrand sa...

Så fina bilder och bordet passade väldigt fint.
Kram
Marita i Heestrand

kråke sa...

Helt uuuuuunderbar precis som resten av ditt kök:))

kram på dig!

kråke

camilla sa...

Åh...guri sååååå fint!!:)
Nydelig kjøkken!!
Ønsker deg en fin kveld:)
God klem:)

M.A.R.K.I sa...

Nádherná kuchyň i celý blog ......... Marki

Källeboda lantliv sa...

Å! Vilket fint bord .. Denna köksön var bättre tycker jag .. Behåll den .jättefint ! Rustikt...du har fina idéer ! Kram jeanette

Lantligt i Smultronbacken sa...

Nej tok, inte är det för brunt inte. Jag tycker att det bryter av riktigt fint där i köket och är det en plats det ska vara en sån brytning så är det just i köket.
Men man brukar känna själv när man smakat på karamellen några dagar.

Kram Teres

Ellinor sa...

Jag tycker det är helt fullkomligt underbart!! Behåll om du frågar mig!
/Ellinor

Helena Pasma sa...

Jättesnyggt och bryter fint av allt vitt! Behåll!
/Helena

Lilla Blanka sa...

Hej fina Elin!

Åh vilket snyggt bord!
Jag gillade verkligen din gamla köksö, och suktade över alla bilder du visat på det, men detta är ju minst lika fint!

Vad roligt med reportaget oxå, det var jättefint!
Kraaaam
Mia

Blomkje en Wenje sa...

Just beautiful....

Hugs, Pietrik

bokhyllan sa...

Vilken vacker köksö! Toppenfin!

by.hårenberg sa...

underbart!!!!! länkar till din blogg ;)
.la petite perle

Vintage sa...

Väldigt vackerthär hos dig!!Underbart bord Kramar susanne Välkommen in till mig

Gabriella sa...

Vilket fint bord! Och så fint det ser ut hos dig!

mormorMärtas sa...

Härligt gammalt bord!!
Underbara lugna bilder från ert fina kök.

Kram Annika